Tandpetare kicks ass and chews bubblegum but they're all out of gum.

Idag är det en måndag, med allt lidande som de för med sig. Dagen började dock bra, jag trodde jag skulle vara barnvakt, men det blev tydligen inte så. Så när jag då var uppstigen vid halv 8, började det ringa å smsa i mobilen, av människor som tyckte det var konstigt att jag var vaken. Jag tycker det är konstigare att ni är vakna!

Timmy och Elin var iaf här å bjöd på frukost och gosade lite med Eddie så att han blev glad igen, han ser alltid så deppig ut. Dem gick sin väg igen, och jag gick ut med Eddie. Det är jävligt regn-aktigt och blött ute, med rätt mycket slask. Detta suger. Väl hemma igen i det gråa tomma huset som är mitt hem, iaf på papper, infann sig uttråkan.

Jag läste även på lite om de där löjliga aktieindexobligationerna, som jag skrivit om. Enligt en slags expert som jag väljer att lita på, är det onödigt att lägga pengar i den sortens affär. För att få ut det mesta av sådana ekonomiska affärer skulle man satsa på annat! Jag har verkligen dålig koll på ekonomi. Så jag tänker faktiskt lämna det vid det, och göra tvärtom istället och spendera lite pengar kanske? Det är ju bara bra. Snart har man ju ändå sommarjobb igen iaf, och med mitt väldigt utgift-befriade liv kan jag snåla jävligt länge med den lönen jag får där.

Ett jobb skulle ju inte vara fel dock. Läste i tidningen om nån jobb-mässa, där folk hittar "drömjobbet". Drömjobbet existerar nästan inte, för jag tror inte folk fattar vad det är. De flesta tänker nog jobb som typ delfinskötare eller astronaut som drömjobb, eller vad de populäraste tv-seriernas huvudrollsinnehavare jobbar med för tillfället. Drömjobbet är ju självklart jobbet du trivs med och inte har något emot att gå till, spelar ingen roll hur mycket prestige som kan vara inblandad. Bara å hoppas att det ger bra lön med. Detta gör det ju visserligen inte lättare att hitta jobb, antar jag.

I denna veckans framtid ser jag en fantastisk fest! Jag ser ett massivt skägg! Japp. The Skägg.

Kommentarer
Postat av: Sara- kusin

Hej Ricko!



Den jobbmässan skulle va skitbra hörde jag, hade vänner som var där. Fan att jag glömde påminna dig, du menar den som var i söndags va? För det var ju företag som SÖKTE folk, så de hade ju ej skadat kika på det :)

2010-03-02 @ 11:18:19
URL: http://bla bläa bläa
Postat av: rickern

haha fasen! Ahja.

2010-03-03 @ 15:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0