Tyngd

Idag, onsdag, den....24 Februari var det tydligen, 10 år efter milleniumskiftet, sitter jag här och skriver detta blogginlägg.

Av nån anledning skriver jag tydligen bara blogginlägg när jag är på mindre positivt humör. Kanske är det bra att skriva av sig lite! Jag minns inte riktigt när jag skrev sist, men sen dess har det hänt mängder med positiva saker, massa trevliga händelser etc, etc. Dessa skall icke överses nu när man är hängig!

De sägs att drömmarna man drömmer under natten bestämmer humöret för dagen, vilket inte låter alltför bra, då mina drömmar inatt och innan jag vaknade var av det extrema slaget. Fyfan. Detta följdes senare på eftermiddagen (nu) av att Aronsson slänger in en i världens mörkare sjukare sidor, med snack om sjukdomar och annat skit, som är det värsta som finns på detta havs-dominerade jordklotet. Fuck it!

På andra notiser, hålller jag på och donar lite bankärenden, varav jag försöker fixa internet-bank att fungera (jag försöker förstå det) Dock har jag inte monopol-liknande Swedbank, utan den där Handelsbanken, som verkar vara lite mindre advancerad. Eller nåt. Jag har iaf en enorm dosa, med sladd, till ett kort som skall användas i sammanhanget. Det är ju bara det att de inte riktigt säger hur. Utöver det ska jag försöka sätta undan pengar på aktieindexobligationer, ett ord jag inte tröttnar på att säga, eftersom man låter väldigt seriös och vuxen då. och det måste man ju när man är gammal som jag. Det är mest frustrerande, men det ska jag lösa.

Kollar jag frammåt i tiden, ser jag en torsdag som skall spenderas i Kalmar med Emma, och en Fredag där det planeras frukost/brunch eller vad vi ska kalla våra frall-frossar-kaffe-frukostar som Timmy och Elin och jag hållt på med ett tag nu. Fredagskvällen är obestämd, likaså resten av helgen. Nästa vecka kommer Danne att firas och säkert händer andra saker oxå.

So sayeth the Rickard, and thus it is said.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0