Herzeleid

Idag, Tisdag, är ja tung i mitt sinne! Why? Morsan har köpt en säng-gavel, och vill att den ska sättas ihop av folk, kan vara av mig, kan vara av bror, kan vara av farsan och det gör mig skittjurig, då det är så in i helvetes tråkigt. Massa jävla pluggar och skit och skruvar. Känns som att man kommer få mer än nog av sånt när man flyttar till eget, i en framtid. Om jag får ett asbra jobb från ingenstans eller helt enkelt bestämmer mig för att plugga till nåt fantastiskt jag vill jboba med eller så, men endå på nåt magiskt vis har ekonomi till att inte bo på en kvadratmeter.

Så! Done with gnäll, hoppas jag.

Det finns givetvis massa positiva saker oxå! Helgen som varit var otroligt trevlig. Började med att trotsa snöstormen och halvt dö för att ta oss till Aronssons lägenhet i Kalmar, som var mycket trevlig. Vissa blev tyvärr sjuka och andra var allmänt trötta, så engagemanget var sådär dock. Snöstormen tog sin....toll? Går ju inte å utrycka sig på svenska. Den lägenheten kommer vi allt se igen iaf, sommar och allt snart, kanske grilla på balkongen? (om det är lagligt)

Lördagen gick ut på att dona lite hemma, och sen åka iväg på Alicias projektarbete på det där Mejeriet här i stan, där det var lite musik och grejjer. Jag hade ingen aning om vad som väntade, men det visade sig vara mycket roande och trevligt faktiskt. Nån slags Emil Jensen var där och snackade loss.

Söndagen var ju Alla hjärtans dag och man var på bio och umgicks med Emma hela dan, en mycket härlig dag.

Men sen kom måndagen, där typ ingenting hände! Kikade på Timmy å Elins Skilsmässo-hamster Corona (lime), och den var ju söt. Sen pissade den på mig.

Och idag tisdag, är jag som sagt på mystiskt dåligt humör. Imorgon ska jag till banken och sätta in massa pengar på nåt fond-sparande. Enligt mig får man ju aldrig se dem pengarna igen, men det känns ju bra å ha dem nångång när man behöver köpa en soffa, eller skitmycket värre, om jag typ måste betala skadestånd till nån vars bil jag kört in i eller nåt sånt skit. Fast jag har ju pengarna redan. Hmm.

Jag ska iaf fixa internetbank-options till mig, så att jag kan vara mer vid liv. Jag har typ kommit fram till det, vilket egentligen bevisar hur vårt samhälle verkligen fungerar: spenderar man inga pengar är man inte vid liv.

Smaka på det här enorma inlägget internet-människor. Hoppas ni orkade läsa allting och förundra er över magiska ting, samt kanske fundera över varför man måste åka in till Högskolan för att få ut intyg på att man verkligen gått där. Viktigt visst, men vi lever fortfarande på 2000-talet. Internet! INTERNET!


tack.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0